Я, Віценцик Анна Володимирівна закінчила Харківський національний
університет імені В.Н. Каразіна за спеціальністю - хімік, викладач хімії.
Тема, над якою працюю: «Залучення учнів до практичної наукової
діяльності через органічне поєднання елементів сучасних педагогічних технологій
на уроках хімії та в позаурочний час».
Основною ідеєю мого досвіду є впровадження в практику роботи сучасних
педагогічних технологій, спрямованих на мотивацію навчальної діяльності ,
навчання нормам і стилю роботи у творчих колективах, створення умов для
реалізації та розвитку творчих здібностей школярів, формування в учнів інтересу
до хімії , пошук школярів, здатних застосовувати знання з хімії та знаходити
оригінальні технічні рішення.
Для реалізації своєї теми я використовую елементи різноманітних
технологій, зокрема: ігрові технології, методику проблемного навчання,
інтерактивне навчання, технологію критичного мислення та проектну технологію.
Щоб ознайомитись з основними теоретичними засадами сучасних
педагогічних технологій, я звернулася до науково-методичних праць і розробок
відомих науковців: Д. Дьюї, В. Букатов, В. Гругликов,
О. Матюшкін, С. Терно, П. Підкастий.
Опрацювавши різні технології
навчання, я виділила декілька обов’язкових умов організації
інтерактивного навчання:
- позитивні відносини між учнем та учителем;
- демократичний стиль;
- співпраця у процесі спілкування;
- опора на власний досвід, включення яскравих прикладів, фактів,
образів;
- багатоманітність дій учнів, їх мобільність.
Одним із найяскравіших прикладів застосування всіх означених технологій
є участь дітей у турнірі юних хіміків. Турнір – це захоплююча та пізнавальна
форма змагань школярів, у яких учні, крім фундаментальних знань з базового
предмета, мають продемонструвати своє мислення, уміння вирішувати складні сучасні
наукові проблеми й доводити свою правоту в дискусії з іншими школярами,
науковими співробітниками й викладачами ВНЗ.
Мій основний підхід до викладання курсу хімії – заохотити учнів до
активного мислення. Тому на уроках я постійно ставлю учням запитання «Чому?», а
також спонукаю до цього їх. У такий спосіб можна навчити людину мислити й
піддавати критичному аналізу навколишні явища та процеси, що є необхідним в
освіті в цілому.
Ви запитаєте: "заради чого я працюю?" Я відповім, мабуть заради того, щоб
бачити на обличчях дітей радість і задоволення від підкорення перших наукових
вершин і усвідомлення краси науки. Заради того, щоб бачити як з маленьких,
тремтячих від хвилювання восьмикласників
виростають справжні, захоплені, цілеспрямовані, обізнані люди в очах яких палає
все той же вогник. Заради цього варто жити!!!!
Оприлюднена в мережі (на блозі) інформація надана за згодою батьків відповідно до положення про персональні данні
Ви найкращий вчитель, ми вас дуже любимо
ВідповістиВидалити