Для батьків

Інформація для батьків

ПРИЙНЯТО НОВИЙ ЗАКОН “ПРО ПОВНУ ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ”



Реформа освіти

МОН пропонує оцінювати дітей з 3 класу.



Наказ МОН України від 05.02.2016 № 78 «Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів»




Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
 21.08. 2013                                                                    №  1222

Про затвердження орієнтовних
вимог оцінювання навчальних
досягнень учнів із базових дисциплін
у системі загальної середньої освіти

З метою організованого переходу на нові Державні стандарти та з метою додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

НАКАЗУЮ:
1. Затвердити орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану, що додаються.
2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести цей наказ до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Заступник міністра                                         Б.М. Жебровський

Додаток 2
до наказу МОН України
від 21.08.2013 №1222 (витяг)
Вступ
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року № 566/19304.
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно:
­ у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2013/14 навчального року;
­ у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2014/15 навчального року;
­ у 7 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2015/16 навчального року;
­ у 8 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2016/17 навчального року;
­ у 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2017/18 навчального року.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12­бальною шкалою.
Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах, за предметами.
Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.
І ­ початковий рівень, коли у результаті вивчення навчального матеріалу учень:
•     називає об’єкт вивчення (правило, вираз, формули, геометричну фігуру, символ тощо), але тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення, опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо;
•     за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
ІІ ­ середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком.
ІІІ ­ достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати певні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
IV ­ високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.
Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає нові.
Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної             (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та інші).
Навчальний заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевим органом управління освітою. При цьому оцінки за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих критеріїв.
З метою підвищення мотивації учнів до навчання, формування ключових компетентностей, підвищення об'єктивності оцінювання впродовж всього періоду навчання, градації значущості балів за виконання різних видів робіт можна застосовувати рейтингову систему оцінювання.

Хімія
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі  навчання.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати  знання  у нових ситуаціях виокремлено  рівні навчальних досягнень учнів, що  оцінюються за 12­бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.  
При  оцінюванні рівня навчальних досягнень  з хімії враховується:

оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
– рівень засвоєння теоретичних знань;
– сформованість експериментальних умінь, необхідних  для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
– здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
– уміння розв’язувати розрахункові задачі.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
Початковий
1
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні)
2
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
3
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини
Середній
4
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ
5
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять
6
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу
Достатній
7
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить  приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти
8
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти
9
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить   висновки
Високий
10
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
11
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки
12
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями

Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень учнів
Початковий
Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя
Середній
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів
Достатній
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією, описує спостереження, робить   висновки
Високий
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним планом

Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень учнів
Початковий
Розв’язування задач не передбачене
Середній
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою
Достатній
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом
Високий
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі



ХІМІЯ (7–9)класи

Навчальна програма
для загальноосвітніх навчальних закладів
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України


від 29.05.2015 № 585)



Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України



Громадське обговорення законопроекту «Про освіту»


Як допомогти своїй дитині налагодити взаємини в класі. Звернення психолога до батьків




Батькам семикласників.

У Вас в сімї семикласник?
Родина та школа  покликані створити всі умови для того, щоб кожен учень і кожен учасник навчально-виховного процесу почувалися у школі комфортно, з радістю її відвідували та отримували лише позитивні емоції. Особливо це стосується семикласників.

Адже ламання старих психологічних структур, характерне для цього віку, призводить до справжнього вибуху непокори, зухвальства та важковиховуваності ( це так звана «криза тринадцяти років»). Відбувається  якісна зміна всього психічного розвитку людини: знижується продуктивність навчальної діяльності, а також  спроможності нею займатися навіть у тих сферах, де підліток був обдарований.
Регрес  виявляється при виконанні творчих завдань, а здатність виконувати механічні завдання зберігається. Зумовлено це переходом від конкретного до  логічного мислення. Підліток ніби відштовхується від оточуючого середовища, схильний до сварок, порушень дисципліни, переживаючи водночас внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагнення до самотності та самоізоляції.
Чітке розуміння завдань розвитку  особистості сім’ї,   розвитку навчальних здібностей та формування необхідних освітніх компетенцій  в школі дозволяють створити оптимальні умови для розвитку і саморозвитку особистості семикласників, розкрити в навчально-виховному процесі їх інтелектуально-особистісний потенціал.
Надійним інструментом в цьому є комплексний моніторинг  з боку сімї та школи як цілісна система досліджень:
·                    педагогічне
·                    психологічне
·                    соціологічне.
Кожний з цих компонентів окремо та сукупно надають можливість одержати, проаналізувати інформацію, визначити проблеми та перспективи, скласти прогноз подальшого розвитку, реальні плани щодо підвищення рівня навчальних досягнень дитини. 
Діагностика навчальних інтересів, моніторинг навчальних досягнень, вивчення труднощів когнітивної сфери підлітків, система заходів по попередженню зниження рівня навчальних досягнень учнів повинні  відбуватись в тісній співпраці батьків та класного керівника.
На жаль, в наших школах ми маємо лише одного психолога, який ні фізично, ні морально не може охопити діагностичною та корекційною роботою усіх учнів. Тому необхідно звертатись за допомогою до батьків до практичних психологів,які мудро допоможуть  батькам оволодіти навичками психокорекції, дадуть в руки і навчать користуватись психологічним інструментарієм.
Цікаво, що батьки та вчителі суб’єктивно пов’язують труднощі навчання та виховання не з кризою як такою і не з докризовим періодом, коли власне й розпочинається процес руйнування старих психологічних структур, а з післякризовим (14-15 років). Тому саме в цей період сімя потребує підтримки з боку психологів.  Тільки така копітка співпраця принесе задоволення від отриманого результату.
Додатки:
ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ 7 КЛАСУ
         Встановити чіткі та справедливі вимоги до поведінки учня;
         Стимулювати ініціативу, здійснювати підтримку в починаннях, закріплювати віру у власні сили;
         Формувати стійкій інтерес, терпіння, цілеспрямованість, звичку сумлінно виконувати і доводити справу до кінця;
         Залучати до активної діяльності;
         Бути прикладом, авторитетом та другом, поважати та цінувати його особистість;
         Допомогти побудувати чіткий режим дня;
         Пояснити, що тепер учень сам керує своїм часом і несе за це відповідальність;
         Не ототожнювати поведінку учня та його особистість,акцентувати увагу на кращих рисах.
ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ 7 КЛАСІВ
         Формувати стійку мотивацію навчання ( розвивати мотивацію досягнення успіху та розвиток навчальних інтересів);
         Формувати високу самооцінку учнів  окремих якостей;
         Створювати умови переживання учнем успіху та повязаних з ним позитивних емоцій;
         Ставити посильні завдання;
         Виокремлювати сфери діяльності, в яких учень може проявити ініціативу і отримати визнання в класі;
         Закріплювати усвідомлення наявних досягнень та успіхів;
         Фіксувати найменшу успіхи учня в навчальній діяльності;
         Навчити структурувати час та організовувати власну діяльність.
ТИПОВІ ТРУДНОЩІ КОГНІТИВНОЇ СФЕРИ
         Неуспішність у навчанні
         Неадекватність поведінки
ТИПОВІ ТРУДНОЩІ ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ
         Напружені стосунки з учнями, батьками (опитувальник Роджерса – Даймонда, Ч.Спілбергера, К.Томаса, методика ОКСТ О.Зворикіна)
         Напружені стосунки з однолітками
 ( опитувальник  “Q- сортування, методика “РСК” Бажина-Еткінда )

Немає коментарів:

Дописати коментар

А що Ви думаєте з цього приводу?